🚚 Fri frakt över 599 kr

Det sista Sändebudet: hans liv och budskap


 

Denna bok undervisar läsaren om viktiga personer och händelser i profeten Muhammeds liv, må Guds frid vara över honom.Salih Tufekcioglu skriver på ett fängsland

 


Denna bok undervisar läsaren om viktiga personer och händelser i profeten Muhammeds liv, må Guds frid vara över honom.

Salih Tufekcioglu skriver på ett fängslande sätt som fångar läsarens intresse och får henne att leva sig in i berättelsen. Författarens unika berättartalang för att biografin blir både spännande och inspirerande.

Boken är dessutom författad på ett sätt som gör att envar kan lära känna profeten Muhammed (gfvh) och varför han är så älskad och respekterad av de som känner och följer honom.

I boken ingår också åtta fokuspunkter som berör viktiga frågor för samhället, så som mänskliga rättigheter, miljövård, social rättvisa mm. Varje fokuspunkt innehåller autentiska uttalanden med råd och vägledning från Profeten (gfvh).

Så gott som alla skildringar av Profetens (gfvh) levnad i boken går tillbaka till det äldsta och mest tillförlitliga källmaterialet, så som Ibn Ishaq som ungefär hundra år efter Muhammes (gfvh) död författade den första längre biografin.

I en tid då Sverige står inför nya utmaningar och där de största bristerna återfinns i frågor om makt och ledarskap, är det värt att veta vem Muhammed (gfvh) var; som person, ledare och inte minst som profet.

Lyssna på poddavsnittet med författaren om boken:

Läsarrecensioner:

"Kan inte ens beskriva det med ord, man måste bara läsa den själv." (Caroline)

"Med sitt pedagogiska sätt, beskrivande språk och sin förmåga nagla fast läsaren, berättar Salih om vår älskade profets (gfvh) liv." (Anna)

"Boken är jättebra maa shaa Allah! Jag lär mig otroligt mycket, samtidigt som det är en fröjd att läsa." (Linda)

"Salih kopplar dåtidens händelser och historia med dagens aktuella problem. Genom boken får vi, som läsare, förståelse för hur vi kan hantera olika situationer idag, genom lärdomar från Koranen, Sunnah och vår ummahs historia.” (Anna)

"Jag läste boken och jag tyckte att den var bra. Jag fick den igår men redan läst färdig eftersom den var så bra. Salih berättade och skrev om profeten’s “Sira” på ett lärorikt och intressant sätt, manshaAllah." (Mohamed)

"Kortfattat kan jag säga att den är lättläst, vilket är bra eftersom de flesta böcker om ämnet brukar vara jobbiga att läsa. Jag gillar kopplingen mellan berättelsen och mellan nutiden inom de olika fokusområden." (Abdallah)

Författare: Salih Tufekcioglu
Förlag: TAHARA
Bindning: Mjukpärm
Språk: Svenska
Antal sidor: 112



Recensera produkt