Här nedan följer information till dig om sådant som kan vara bra att veta och som hjälper dig att vara trygg i dina köp hos oss, till exempel våra köpvillkor, ångerrätt och sekretesspolicy. För handel över Internet ska följande allmänna villkor tillämpas.

Priser

Samtliga priser är i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms, för närvarande 25%. Priser inkluderar inte expeditions-, betalnings- och leveransavgifter. Priserna som anges vid kundens beställningstidpunkt gäller genom hela köpprocessen. Våra priser kan bara ändras av omständigheter som TAHARA.se inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.

Färger och återgivning

TAHARA.se förbehåller sig för fel i information samt fel i specifikation, på samtliga i TAHARA.se sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation ska ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. TAHARA.se kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen exakt återger de färger som plaggen har i verkligheten. Hur färgen återges beror på inställningar i din dator.

Betalningssäkerhet

TAHARA.se garanterar att de betalningsalternativ som erbjuds på TAHARA.se är säkra. TAHARA.se erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med PayPal, de är experter på betalningar med en gedigen kompetens inom betalningslösningar på internet. PayPal tjänst är säker och uppfyller kraven för PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Vid betalning med kort skickas kunden vidare till en säker sida där kunden tryggt kan fylla i sina kortuppgifter och genomföra betalningen. TAHARA.se hanterar aldrig kundens kortuppgifter.

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av TAHARA överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Leverans

Vi skickar våra paket via DHL eller Postnord som levereras tryggt och säkert till ett ombud nära dig. DHL skickar ett sms med sändningsnummer när du kan hämta ut ditt paket från ombudet. Postnord lämnar en avi i din brevlåda.

Ditt paket ligger kvar på ditt utlämningsställe i 14 dagar. Därefter sänds det tillbaka till oss och vi debiterar dig en avgift på SEK 300 för DHL returavgift och administrativa kostnader.

Ångerrätt

Ingen affär är avslutad förrän du fått, provat och godkänt dina varor. Därför har du 30 dagar ångerfrist på allt från och med leveransdatum. Kort sagt – du ska vara helt nöjd, annars får du pengarna tillbaka! Givetvis gäller inte ångerrätten om varan varit använd. Du står för transportrisken. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi inom 10 dagar tillbaka det belopp du betalat exklusiv fraktavgifter eller ger dig tillgodo. För att spara på fraktavgiften, försökt köpa de gröna brev som Posten säljer på ICA.

Observera att öppetköp/bytesrätt inte gäller mat, hygien/intimartiklar, kosmetika, elektroniska kurser, reavaror och öppnade väggdekorationer.

Bytesrätt/reklamation

Du betalar endast fraktavgift om du byter till annan färg eller storlek, annars tillkommer avgift som vid ny order. Detta gäller endast inom Sverige. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för frakten. Alla paket som lämnar TAHARA är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det anmäl det genast. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så skickar du det tillbaka till oss. Vid byte eller retur står du för transportrisken. För att spara på fraktavgiften och för en snabbare service, rådger vi dig att köpa de gröna breven som Postnord säljer på ICA. Om du väljer ett annat postombud kan returen dröja. Klicka här för att fylla i och skicka returformuläret.

Observera att öppetköp/bytesrätt inte gäller mat, hygien/intimartiklar, kosmetika, elektroniska kurser, reavaror och öppnade väggdekorationer.

Vår returadress är:

TAHARA
Hästvägen 2
21235 Malmö

Sekretesspolicy

Tahara arbetar för att din integritet skall vara bibehållen på Internet. Vi har därför tagit fram en policy för hur din personliga information behandlas. Vi tar ansvar för alla personuppgifter, som t.ex. namn, adress och e-postadress som du lämnar till oss eller som vi får del av när du anmäler dig för köp. Uppgifterna finns inom företaget Tahara.se. Tahara.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Du har rätt att kontakta oss för att ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta kan du begära att uppgifterna skall rättas eller tas bort.

Upphovsrätt

Innehållet på den här webbplatsen är upphovsrättsligt skyddat och tillhör Tahara.se. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Eftertryck, kopiering och dylikt av texter och bilder på Tahara.se är förbjudet.

Tvister och lagval

På dessa köpvillkor skall svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer TAHARA.se Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Vid frågor gällande TAHARA.se köpvillkor hänvisas kunden till TAHARA.se kundtjänst via e-post: sales@tahara.se eller telefon: 0739-707474.

Hur vi hanterar personuppgifter

1. Behandlingen av personuppgifter
TAHARA värnar om din personliga integritet och skyddar dina personuppgifter på bästa sätt. Du ska känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Behandling av personuppgifter sker utifrån kraven i Dataskyddsförordningen och andra tillämpliga lagar.

2. Personuppgiftsansvarig
TAHARA är personuppgiftsansvarig för den behandling av personuppgifter som sker.

3. När sker behandling av personuppgifter?
TAHARA behandlar dina personuppgifter:

  • när du anmäler dig till någon av våra tjänster, nyhetsbrev m.m.
  • när du söker lediga tjänster eller anmäler ditt intresse för anställning hos oss
  • när du anmäler dig till att delta i våra event
  • när du söker kontakt med oss i övrigt, till exempel genom besök på vår butik
  • när du blir medlem i vår kundklubb
  • när du deltar i olika typer av undersökningar som vi utför
  • när du är leverantör till oss
  • när du är kund till oss

4. Registrerade uppgifter
Vi registrerar kontaktuppgifter som namn, adress, telefonnummer och e-postadress. I vissa tjänster samlar vi även in dina önskemål, om du väljer att lämna sådana, som t.ex. klädstil eller produktintresse. Tidpunkter för kontakt samt notering om kontaktens natur behandlas där så krävs.

Om du representerar en organisation registrerar vi även information som befattning och andra uppgifter relaterade till denna roll.

5. Ändamålet med behandlingar av personuppgifter
De personuppgifter som du lämnar till oss lagras i våra system och används för de ändamål de är avsedda för, samt för att hålla dig informerad kring våra erbjudanden och nyheter. Om du angivit intressen kommer dessa att användas för att välja ut de erbjudanden som är relevanta för dig.

När du söker lediga tjänster, skickar in intresseanmälningar avseende anställning hos oss, deltar i undersökningar eller vill bli kontaktad av oss använder vi dina personuppgifter endast för det ändamål för vilka du lämnat dem.

6. Utlämnande av personuppgifter
TAHARA delar inte dina personuppgifter med andra.

7. Hur länge finns uppgifterna kvar?
Vi behåller dina personuppgifter endast så länge det krävs för att vi skall kunna fullgöra vårt åtagande eller det som krävs av lagar och förordningar.

8. Säkerhet och skydd av personuppgifter
TAHARA har vidtagit nödvändiga säkerhetsåtgärder för att skydda personuppgifterna mot otillbörlig åtkomst, förändring och förstörelse. Tänk på att bara lämna ut personuppgifter till bolag du känner till och för tydliga ändamål.

9. Rättelser och registerutdrag
Du har rätt att få veta vilka personuppgifter vi har lagrade om dig. Om du upptäcker felaktiga personuppgifter om dig kan du begära att de rättas eller tas bort. Kontakta i första hand din vanliga kontaktperson hos oss, alternativt sales@tahara.se.

En gång per år kan du kostnadsfritt begära registerutdrag på de personuppgifter vi har om dig. För att begära registerutdrag behöver vi din skriftliga begäran. Ange ditt personnummer, underteckna begäran och skicka den till vår adress:

TAHARA, Södra Förstadsgatan 95B, 214 20 Malmö

10. Kontakt
Om du har frågor om behandlingen av personuppgifter kan du kontakta vårt personuppgiftsombud per e-post sales@tahara.se eller till vår adress:

TAHARA, Södra Förstadsgatan 95B, 214 20 Malmö