Vad kostar frakten?

Sverige 45 SEK (Fri frakt vid köp över 599kr i Sverige)

Skandinavien 89 SEK

Norge 189 SEK

Hur lång är leveranstiden?

Efter vi har mottagit din betalning som kan ta upp till 3 bankdagar, levereras varorna till dig i Sverige inom 3-5 arbetsdagar och 5-7 arbetsdagar till utlandet. Vi kontaktar dig om varor inte finns i lager.

I de få fall vi inte har produkten på lagret tar leveransen något längre tid då vi får vänta in leverans av våra egna leverantörer.

Vi kan tyvärr inte dela upp en leverans i flera sändningar. Vid beställning av produkter som är tillfälligt slut inväntar vi först leverans innan vi skickar hela din beställning samlad. Om du vill få snabbare leverans på de produkter vi har hemma på lager rekommenderar vi dig att lägga två beställningar.

Tänk på att du alltid skall kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av varorna. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos postombudet.

Hur skickas varorna till mig?

Varor som väger under 1kg skickas med postpaket via Posten. Om paketet inte får plats i din brevlåda får du en avi med information från vilket ombud du kan hämta ditt paket.

Paket som väger över 1kg skickas via DHL. DHL skickar dig ett sms om du behöver hämta ut ditt paket från en av deras ombud. Se därför till att ditt mobilnummer stämmer.

Hur betalar jag för varorna?

Som kund har du två sätt att betala för dina produkter.

Inom Sverige:

1) Via din bank till vår Bankgiro (244-5013) eller PlusGiro (45 32 59-4). När vi har mottagit din betalning som brukar ta 1-3 arbetsdagar, skickar vi omedelbart din beställning till dig.

2) Via ditt bankkort (Mastercard, Visa eller Amex) genom att klicka här! Detta sätt att betala innebär att du betalar oss genom det säkra systemet Paypal. Transaktionen sker via en säker förbindelse och dina kortuppgifter kan inte läsas av utomstående. Så fort din betalning är godkänd av Paypal, vilket sker omedelbart, skickar vi din beställning till dig.

3) Betalning via Swish. Swish är en tjänst som utvecklats för att erbjuda en enkel och trygg mobil tjänst för direkta betalningar. Det enda du behöver veta för att swisha pengar till en annan Swish-användare är mottagarens mobil- eller Swish-nummer. Pengarna kommer in på kontot inom loppet av några sekunder. Vår Swish är kopplat till vår kundtjänst nummer 0739-707474.

Från utlandet:

1) Via ditt bankkort (Mastercard, VISA eller Amex) genom att klicka här! Detta sätt att betala innebär att du betalar oss genom det säkra systemet Paypal. Transaktionen sker via en säker förbindelse och dina kortuppgifter kan inte läsas av utomstående. Så fort din betalning är godkänd av Paypal, vilket sker omedelbart, skickar vi din beställning till dig.

2) Via din bank överföra betalningen till vårt bankkonto. För detta behöver man följande uppgifter: Swift: NDEASESS och IBAN: SE25 9500 0099 6026 0453 2594.

Är det säkert att använda sitt kreditkort när man handlar hos Tahara.se?

Du kan tryggt använda ditt VISA, Mastercard och Amex på Tahara. All känslig information krypteras via SSL (Internet Standard för säker kommunikation). Du kan själv konstatera detta på två sätt: dels genom att det står https:// i webbläsarens adressfält, dels att ett gult hänglås visas i webbfönstrets nedre högra kant. Tahara har verifierats av PayPal.

Hur returnerar jag varor som jag inte vill ha?

Du har 30 dagars ångerfrist på allt från och med leveransdatum. Kort sagt – du ska vara helt nöjd, annars får du pengarna tillbaka! Givetvis gäller inte ångerrätten om varan varit använd. Du står för transportrisken. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi inom 10 dagar tillbaka det belopp du betalat exklusive fraktavgifter.

För att spara på fraktavgiften och för en snabbare service, rådger vi dig att köpa de gröna breven som Posten säljer på ICA. Om du väljer ett annat postombud kan returen dröja.

Vår returadress är:

TAHARA
Hästvägen 2
2121 35 Malmö

De som handlar i butiken i Malmö har 3 dagars öppetköp och 7 dagars returrätt.

Kan jag söka praktikplats på TAHARA?

Har du erfarenhet av detaljhandeln samt intresserad av TAHARA? Vi erbjuder dig som studerande eller arbetssökande möjligheten till en längre eller kortare tids praktikperiod. I fall du är intresserad mejla ditt presentationsbrev, CV och meritförteckning till sales@tahara.se.

Om jag bor i Malmö, kan jag då hämta mina varor direkt från er?

Naturligtvis kan du hämta varorna direkt från butiken och på så sätt spara in avgiften för frakten. Under leveransval välj “Hämta från butiken”. Du får ett mejl när din order är redo att hämtas vilket tar ca 1-3 arbetsdagar.